Big Brother visades första gången i svensk TV år 2000 och har sedan dess underhållit miljontals svenskar. Ett 20-tal deltagare ska under 100 dagar tävla om prissumman på 1 miljon kronor.
”Telestaden erbjuder många möjligheter för olika verksamheter och produktioner, och vi är glada över att kunna erbjuda en så dynamisk miljö,” säger Per Högdin på Telestaden. ”Vi önskar både produktion och deltagare i årets Big Brother välkomna och hoppas att årets säsong blir lika spännande som tidigare.”
Inredningen i Big Brother-huset fräschas upp för varje säsong och årets ”hus” har möbler och inredning i starka färger, en utegård och jacuzzi för både varma och kalla kvällar. Givetvis finns också det så kallade bikten-rummet, där deltagare kan bikta sig och dela med sig av hemligheter till tittarna.
”Även om Big Brother-huset till viss del är sig likt, så är det mycket som hunnit hända här i Telestaden,” säger Per Högdin på Telestaden. ”Vi har under året genomfört projekt som inkluderat allt från kreativa konstfackstudenter till produktion av viktig skyddsutrustning för vården i samband med pandemin.”